REGULARITĀTES RALLIJS
Regularitātes ralliji ir auto pasākumu veids, kurā uzsvars tiek likts nevis uz ātrumu, bet gan uz precizitāti un laika ievērošanu. Dalībnieki, braucot pa iepriekš noteiktu maršrutu, cenšas sasniegt konkrētus kontrolpunktus precīzi noteiktajā laikā, saglabājot leģendā noteiktos vidējos ātrumus.
Priekšrocības salīdzinot ar "ātruma ralliju" ir tādas, ka šajā disciplīnā var piedalīties arī ar standarta "ielas" automašīnām, nav nepieciešami lieli finansiāli ieguldījumi to pielāgošanai sacensību vajadzībām, un līdz ar to regularitātes rallijs ir pieejams jebkuram autobraucējam. Sacensības ir sadalītas vairākos posmos, un katram posmam ir noteikts laika grafiks, kuru dalībniekiem ir jāievēro pēc iespējas precīzāk. Laika atkāpes no plānotā grafika rada soda punktus, un uzvarētājs ir komanda ar vismazāko soda punktu skaitu.
Regularitātes rallijos, atkarībā no ekipāžu sagatavotības līmeņa, ir iespējami dažādi sarežģītības līmeņi. Šāda rallija galvenais mērķis ir precīza braukšana, komandas darbs un spēja orientēties, nevis ātruma sasniegšana
Kā "lasīt" leģendu?
Dažādu regularitātes ralliju leģendas dizains un informācijas izkārtojums var atšķirties, tomēr galvenie principi paliek nemainīgi. Katram posmam tiek dota informācija par posma garumu, posma beigu punktu (jeb nākamā posma sākuma punktu) un krustojuma konfigurāciju. Attiecīgi vai rallijs tiek plānots vieglāks vai grūtāks, var tikt dažādoda informācija, ko dalībnieki saņem, piemēram, laiks, kas jāpavada braucot posmu (un kopējais laiks) var būt dots un var būt braucieni vai ieskaites, kur laiks dalībniekiem jāsarēķina pašiem.
KONTROLPUNKTI.lv savos regularitātes braucienos izmanto 3 kolonnu principu. Pirmajā kolonnā ir nobraucamais posma attālums, posmā pavadāmais laiks un kopējais etapa laiks, pēc kā tiek veikta laika kontrole. Otrajā kolonnā ir posma kārtas numurs, kā arī grafiskā informācija par ceļu/krustojuma konfigurāciju punktā, kur beidzas posms/sākas nākamais posms un virziens, kurā jābrauc tālāk. Šajos grafiskajos attēlos vienmēr būs punkts un tam, tas tiek novietots atbilstoši atskaites objekta novietojumam krustojumā. Trešajā kolonnā ir papildus informācija par atskaites punktu, kā arī līdz etapa beigām atlikušie kilometri.
Zemāk esošajā piemērā, pirmajā rindā ir informācija par starta vietu, ieskaitot koordinātes, kā arī tas, ka jādodas būs uz priekšu. Tālāk ir redzams, ka 2.posms būs jābrauc ar 5km/h, tas būs 20 metrus garš un kopējais laiks posmā 14 sekundes. Posms beidzas pirms mazliet ieslīpa t-veida krustojuma, kurā jāgriežas pa labi. Tālāk 3. posms jābrauc ar 25 km/h, tas ir 140m garš, kopējais laiks posmā 20 sekundes, kopā etapā 34 sekundes. Posms beidzas pie zīmes "Galvenais ceļš", kas ir pirms krustojuma un jābrauc būs taisni. Ceturtais posms būs jābrauc ar ātrumu 45km/h, tas būs 1km un 40m garš un kopā tajā jāpavada 1min 23sek un tas beigsies pie zīmes "Apdzīvotas vietas beigas".
Jā nākamajā posmā ātrums nemainās, tad informācija par ātrumu netiek norādīta, piemērā tas ir redzams 5. un 6.posmā - tie abi ir jābrauc ar 80km/h un tādēļ, pirms 6.posma, informācija par ātrumu netiek norādīta (ātrums salīdzinot ar iepriekšējo posmu nemainās).
Leģendā var tikt norādīti laika kontroles etapu sākumi un beigas, tomēr paši laika, ātruma un izbraukšanas kontroles punkti netiek norādīti.